În toate felurile – de neuitat


IMG_20130722_093954M-am învârtit toată noaptea. Fiecare parte din corpul meu refuza în mod constant să se sincronizeze cu părţile patului. Aşa că ne-am despărţit fără regrete.

Ca de obicei, apa din ibric s-a evaporat pe jumătate înainte să mă întorc eu de la baie. Mi-am zis însă că am să o lungesc cu lapte şi o dau gata până diseară, indiferent cât de tare o fi. Zis şi făcut.

E trecut de 7 şi sună telefonul. Maşina e jos – trebuie să cobor. Nu găsesc niciun termos, aşa că iau în grabă cana de la Dr.Oetker şi o zbughesc pe scări. Cobor un etaj şi mă opresc la lift – mai am şase. N-aveam de gând să cobor pe scări, dar e vorba de un secret descoperit în serile în care urcam cele 7 etaje – la 6 e o oglindă mare. Cu asta am spus totul.

Intersecţia de la Dristor e groaza dimineţilor mele, pentru că simt un nod în gât şi îmi vine să construiesc un pasaj subteran. Pentru ceilalţi, eu nu mă grăbesc.

Dar ajung la muncă. Parcarea e pe jumătate plină. La radio se aude cea mai nepotrivită piesă pentru o dimineaţă de luni. Zâmbesc, îmi îmbrăţişez cana de cafea şi rămân în maşină cu ochii întredeschişi din cauza soarelui.

Îmi scot ochelarii de soare şi şterg lentilele pline de amprente. Îi pun din nou la ochi şi îmi dau seama că în viaţă e nevoie de astfel de momente. Gândul că ţi-ai pus amprenta pe lume e doar o iluzie creată de nişte ochelari murdari.

Piesa se termină exact atunci când voiam să cobor din maşină şi să m-apuc de dans prin parcare. Merg fără mine până la intrare. Abia ţiuitul aparaturii de la filtru mă trezeşte şi îmi aud sufletul gâfâind din urmă. Fredona încă versurile piesei de la radio: „Unforgettable, that’s what you are”. Bună dimineaţa!

Delia Filip

Lasă un răspuns

