Și totuși vine iarna…


Știu că poezia lui Păunescu era legată de toamnă, dar mie-mi miroase a iarnă.

După săptămâni în care, cel puțin în Capitală, a curs ceai de tei prin burlanele caselor și blocurilor, canicula și-a intrat în drepturi și ne-a lăsat astăzi doar cu aer condiționat sau multă transpirație.

Dar Bucureștiul e încă verde, n-a căpătat culoarea aia din anii trecuți, culoare universală pentru șosea, trotuar, iarbă, copac, măslină putredă – gri șobolan.

Greierii încă palavragesc sub fereastra mea, fără să știe că bucuria mea e mai mult legată de faptul că ei chiar n-au nicio șansă de zbor până la etajul 7 – dar pot să cânte liniștiți acolo jos, ei cu ei și eu cu mine.

Am început să calc pe dude coapte și corcodușe turtite, semn că ploaia și soarele au făcut casă bună. E vară.

Mi s-au copt și așteptările, unele au dat rod. Dulce rod! Nu le regret pe cele murite din floare, dar îmi pun întrebări referitoare la acelea care, la fel ca niște prune încăpățânate, îmi fac nu gura, ci inima pungă.

Am urât iarna 2012/2013, mi-a fost frică de ea și am visat în fiecare zi la primăvară. Am făcut planuri și am construit poduri care s-au dovedit foarte utile. Apoi a venit ea – primăvara.

Așa că ar fi neînțelept să-mi plâng iarna care vine, sau s-o urăsc nejustificat și anticipat. Vreau să mă bucur de ea. Și promit că am să depun efortul ăsta. Dar de-altă toamnă/iarnă mă tem eu.

Îmi plac frunzele uscate. Dincolo de finalul lor, mie îmi amintesc de faptul că și în copacul uscat se ascunde viață. Aș vrea să fie toamna vieții mele, să-mi număr bucuriile căzute lângă mine, să le pierd șirul.

Apoi să vină iarna. Dar să-mi lase sufletul cu temperaturi de vară, să nu mi-l stingă prea curând.

Și totuși vine toamna, și vai: suntem bătrâni.

Adrian Păunescu

 

Delia F.

2 gânduri despre &8222;Și totuși vine iarna…&8221;

  1. Auzindu-te, Delia, printre rânduri, simt să îți fac cu drag o urare și să îți spun… în vreme de ploaie ori în vremi însorite fie să vezi cu bucurie cum Cerul îți umple punga inimii și, plină fiind inima ta, să reverse… viață 🙂

Lasă un răspuns

