Păstrează-mi anii, te rog…


Seara trecută am stat la povești cu ea. Nu mai mult decât de obicei, dar parcă altfel. Nu mi-e ciudă că trec anii, ci doar că au un ritm nebun.

Între nopțile petrecute în casa părinților și ziua de astăzi – când ea are propria familie – sunt multe evenimente. „Bătrânețea” nu mă ajută să rememorez prea multe acum. Dar iată…

Draga mea,

Duminică mi-am amintit de vremurile când noi ne-am făcut trupă. Erau și Bela, Eliza și Ela. Evident, n-am să-l uit pe Max, câinele familiei Apopei, care stătea dincolo de ușa camerei unde noi lucram la piese și urla mai tare decât noi toate.

Zbor peste ani. Brusc îmi amintesc de primele zile ale lui Eduard, nepotul dăruit, cel mai nepot – dacă-mi permiți să-i spun așa. Pe cât de lipsită de instincte materne ai fost în copilărie, pe atât de bine îți stătea cu el agățat pe piept. Ți-am spus vreodată că ești o mamă frumoasă?

Dar au trecut ani și de la acel moment. Astăzi Eduard e lung și greu, vorbește mai mult decât mine, cântă la chitară și fredonează în franceză. Iar eu tot departe sunt.

Când te-am sunat dimineață să îți spun din nou un „bun venit în viața mea”, aveam o întreagă poezie pregătită. Apoi mi s-a pus un nod în gât. Am auzit bucuria de dincolo de telefon, chemarea mamei, râsul tatălui, vocea lui Cristi și joaca lui Eduard.

Adina, mi te iubesc! Îmi ești soră, prietenă și confidentă. Aș vrea să te opresc măcar vreo zece ani la vârsta asta. Desigur, asta și din frica teribilă că dacă tu crești…trec și anii mei. Dar vreau să treacă lângă tine, lângă voi!

Ani frumoși să ai!

 

Delia F.

 

P.S. Iarta-mi poza veche. Promit ca la urmatoarea reintalnire ne actualizam figurile!

3 gânduri despre &8222;Păstrează-mi anii, te rog…&8221;

Lasă un răspuns

