Prea multe trupuri


Se întâmplă puţin după ora 7 a.m. Urc în maşină şi las în spate soarele. Mă uit în oglindă şi e mai mereu pe urmele mele, arareori ascuns de vreo maşină ceva mai mare, sau un autobuz plin de somnoroşi. Dimineţile de primăvară au ceva aparte.

Când ajung la muncă încep să număr treptele, să nu cumva să uit că ele mi-au ajutat în procesul de urcare. Fizic vorbesc, n-aveţi teamă. Apoi e liftul, care de cele mai multe ori mă înşeală. Eu cred că urcă, dar el coboară, sau invers.

Mintea mi-e un labirint, sufletul e în construcţii. Uneori am senzaţia că cineva sforăie în biroul meu. Neoanele-s de vină. Nişte trupuri umblă pe holuri. Unele poartă şi suflet. Cei mai mulţi mormăie un „mmneaţa”, cei mai puţini zâmbesc. Ăştia au viaţă-n ei, gândesc eu.

Cafeaua e fierbinte şi-mi dă chef să trec prin revista presei. Ce-ar vrea unii să nu ştiu să citesc! Ah, dar ce-ar vrea alţii să mi se rupă tastele, să nu pot să mai scriu. Să fie, să vrea.

M-am oprit din scris în ultimele săptămâni, dar nu din simţit şi nu din gândit. Lucru care brusc mă face să simt un soi de frig pe care niciun soare nu-l poate vindeca. Razele care-mi trec prin ferestre nu-mi dau nicio siguranţă. Mă uit la telefon, apoi zâmbesc.

Seara urc în aceeaşi maşină, de cele mai multe ori. Uneori am soare, alteori mă întâlnesc doar cu ea – luna. Ajung în faţa blocului şi aud încă păsările cântând. Nu le cunosc, probabil că nici ele pe mine, ne vedem prea rar. Apoi mă întreb dacă las şi liftul ăsta să mă înşele sau îl păcălesc numărând scările.

Cheia se blochează mereu în uşă. Acasă miroase a levănţică, semn că a venit primăvara. Undeva, pe un fotoliu, chiar într-un colţ, lângă fereastră, îmi arunc sufletul, îl las să se odihnească. Se uită la stele, la lună, habar n-am la ce. Poate doar caută să vadă ceva. Nu i-o fi somn? Mâine dimineaţă las din nou soarele în spate, să nu-mi uit însă sufletul acasă. Prea multe trupuri, prea puţin din ce contează.

Delia Filip

Lasă un răspuns

