Călăii sufletului meu


Mi-ați tăiat genunchii, voi, călăilor! Mi i-ați tăiat și m-am trezit spre seară, sub duș, cu apa fierbinte curgându-mi pe spatele zgribulit încă de frig. Pe cioturile rămase în urma genunchilor, cu capul în palme, mi-am permis pentru prima dată după mult timp să plâng.  Și n-am să mint că dincolo de joviala-mi fire încă mai există și jalea, am regăsit-o. Sau ea pe mine.

Ați vrut să-mi luați bucuria și n-ați reușit. Apoi mi-ați dat suficient încât să uit eu de ea. Ați vrut să-mi luați pacea și n-ați reușit. Apoi ați semănat îndoiala și m-am trezit că pacea…pacea am pus-o undeva și n-o mai găsesc. Ați vrut să-mi luați și dragostea, mi-ați spus că e mai de preț parteneriatul, e mai sigur. Dar nu ați reușit. Apoi însă mi-ați impus intrigi care m-au făcut să nu mai cred în dragoste. Iar în final, mi-a mai rămas ceva…farmecul. Și m-am trezit ca dintr-un vis, când printre suspine, mi-am dat seama că bunătatea – farmecul meu – dispăruse. A apărut un scepticism rece şi acru.

M-ați îngenunchiat în fața propriului succes, determinat de cruntul vostru eşec moral. M-am ales cu un drum și cu o șansă. În rest, totul e fals, himere. În mintea mea aud doar sunetul gol al tocurilor mele. Primul sunet pe care îl aud vecinii dimineața și același cu care probabil adorm seara. Dar nu vă urăsc pentru asta. Și drept dovadă, am să vă dau un cadou. O sapă. Știți prea bine să o folosiți, uneori cred că ați fost creați pentru asta.

Mi-am iubit ţara şi încă o iubesc, dar mi-e scârbă de voi, cei care se folosesc de ea ca de hârtie igienică, de cei care adună toată mizeria şi o pun la lumina soarelui, să duhnească în toată Europa, în toată lumea. V-aş aduna şi v-aş exporta fără să cer un leu pentru treaba asta, mi-aş face credit şi mi-aş petrece restul zilelor muncind ca să-l achit, dar să ştiu că voi nu mai sunteţi aici.

M-am trezit lucrând într-un stat cu instituţii care sunt rampe de lansare pentru prostituate şi proxeneţi. Aşa că am plâns pentru mine, am plâns pentru el. Verticalitatea de aici e definită de orizont, valoarea de nonvaloare, adevărul de minciună. Echipe întregi de yesmani lucrează la cretinizarea a celor câteva milioane de români rămaşi aici să spere. Nu ştiu la ce, dar să spere. Oameni care şi-au făcut drumul în viaţă cu paharul pe uşile birourilor şi hiene care vânează convorbiri telefonice care nu sunt obiectul unor anchete, ci discuţii despre viaţă.

De ce v-o fi interesând că vorbesc eu cu soră-mea c-aş vrea un copil sau că bărbatul cu care beau dimineaţa o cafea se vede cu colega lui de muncă? Lupi turbaţi, v-aţi învăţat să se plece toate frunţile în faţa voastră, iar demnitatea nu vă mai prieşte? Nu deschide nimeni gura, toţi se tem. Proştii vorbesc, proştii o încasează. Dar mi-e lehamite ca profesionalismul şi competenţele să fie preşul vostru. Aşa că nu mă lupt cu morile de vânt, dar sper la ziua în care ele vor produce energie pentru România.

Cine sunteţi voi? Călăii, călăii sufletului meu.

Delia F.

NOTĂ: Aceast articol nu face referire la o singură persoană, ci la un întreg sistem şi reprezintă o părere personală. Orice asemănare cu o situaţie concretă este pur întâmplătoare. 

6 gânduri despre &8222;Călăii sufletului meu&8221;

  1. Chestia este ca desi avem foarte multi calai in jurul nostru, nici nu ne dam seama ca si am devenit un astfel de calau la randul nostru. Un articol interesant si frumos ai scris.

  2. Treaba e ca cei carora adresezi cuvintele astea nu sunt aici. In schimb eu sunt aici 🙂 Putin optimist pentru cei care chiar apreciaza profesionalismul si competentele tale (chiar si cu un simplu like) ai?:)

  3. 🙂 Tudor, au fost si ei nevoiti sa treaca pe aici. Am auzit ca articolul meu a devenit circulara in Parlament. Semn ca unii s-au simtit cu musca pe caciula. Noi sa fim sanatosi!
    Cat despre aprecierea ta, o simt, o respect, o pastrez si iti multumesc pentru ea!
    Sa ai o zi splendida si caldura in suflet, ca afara…n-ai de unde!

Lasă un răspuns

