Grăbeşte-te să mă aştepţi


Grăbeşte-te să mă aştepţi! Poarta aceea e făcută ca tu să-ţi sprijini braţele de ea, să închizi ochii şi să-ţi simţi pleoapele încălzite de soare. Să auzi paşii mei şi să anticipezi îmbrăţişarea mea şi uite-aşa să ne găsească bătrâneţea.

Aşa e în poveşti.

Realitatea e că viaţa începe, pentru cei mai mulţi dintre noi, dimineaţa devreme – cu muncă, se termină târziu în noapte – cu muncă. Mă amuză că uneori nu ştiu ce-aş putea să discut cu prietenii mei. Aşa că tac, sau vorbesc – politică.

Mă motivez cu greu să reînvăţ ce înseamnă o viaţă în care lucrurile cele mai importante nu sunt niciodată lucruri. Dar sistemul e de aşa natură încât proiectele sunt mai importante decât oamenii, scopurile sunt mai importante decât planurile, succesul e mai important decât împlinirea, banii sunt mai importanţi decât valoarea. Şi lista continuă.

Nu de lecţii de morală avem însă nevoie. Şi dacă mi-ar cere cineva părerea, nici măcar n-aş putea să spun exact ce ne lipseşte. Or fi modelele de viaţă? Sau poate  undeva, pe drum, am uitat ceva, condiţia umană, nu ştiu. Oricum, e primăvară.

De obicei iarna e primăvara sufletului. Probabil pentru că frigul de afară creează condiţii propice bunătăţii să înflorească în inimi îngheţate. Sau pur şi simplu pentru că e final de an şi ne dăm seama că trecem şi noi.

Ipocrizie ar fi să spun că simt cum de sub greutatea zăpezii îmi apar mugurii de ghiocei. E fals, pentru că simt cum pământul mi-e îngheţat şi nu permite nici măcar apei să mai aibă efect. Nu, n-am murit pe interior. Şi totuşi…

“Credeai că aştepţi moartea. Dar inima ta spera. Tot ea avut dreptate. Urmeaz-o. Trebuie să crezi în ceva. Iată: inima ta. Îţi arată un drum. Ridică-te şi du-te. Mai mult nu-ţi cer.” Ionel Teodoreanu, Tudor Ceaur Alcaz

Grăbeşte-te să mă aştepţi! Biroul e gol în fiecare dimineaţă, cheile sunt reci, ochii obosiţi caută un loc în care să-mi odihnesc trupul obosit încă de la începutul zilei. Ascult ştirile, anticipez agenda zilei şi uite-aşa mă găseşte bătrâneţea.

Dar tu…tu aşteaptă-mă!

Delia Filip

3 gânduri despre &8222;Grăbeşte-te să mă aştepţi&8221;

  1. Prea bine:) dar, sa stii ca am reusit sa imi fac o semi-detoxifiere si e biniditat 😉 Si stii, sunt aici sa impartasim impresii parlamentare ;)) xoxo o primavara frumoasa-frumoasa!

Lasă un răspuns

