Arome și-armonii


În dezbaterea moțiunii simple de ieri Florin Georgescu i-a reproșat lui Ialomițeanu că s-a întors cu fața spre români puțin cam târziu. A fost momentul în care am decis că aș putea să mă întorc și eu cu fața spre una din primele mele iubiri. Iar de data asta nu, n-are legătură cu politica. Așadar, bine te-am regăsit dragă bucătărie.

Recunosc, nu sunt un fan al ficățeilor de pui. Dar pentru că de curând am reînceput să-mi dezvolt calitățile de gospodină, am decis că e timpul să încerc și o pasiune pentru ficăței. M-am inspirat din amintirea zilelor în care găteam la același aragaz cu draga mea mamă, dar și din înțelepciunea gospodinelor care postează online. Poftă bună!

Ingrediente:

  • 500 g ficăței
  • 2 cepe
  • 5 căței usturoi
  • 3 linguri ulei
  • 2 căni apă
  • 50 g unt
  • 200 ml lapte
  • pătrunjel, cimbru, piper, rozmarin, boia dulce și sare

Curățați și spălați foarte bine ficățeii. Dacă timpul vă permite, îi puteți pune într-un bol cu lapte și să îi lăsați la frigider până pregătiți celelalte ingrediente necesare.

Două cepe de mărime medie sau trei mai mici, le spălați cu apă rece ca să nu plângeți prea tare. Apoi le tocați mărunt. Ajută să vă gândiți în timpul asta la problemele voastre, le veți toca mărunt, în același timp cu ceapa. Grijă totuși la degete.

Într-o tigaie bună (nu am una pe gustul meu, dar nicio problemă, ne adaptăm) se încinge uleiul cu untul, după care adăugați ceapa tocată. Pentru un auriu mai frumos puteți adăuga un vârf de cuțit de zahăr. Imediat adăugați și usturoiul mărunțit, pe care îl mai puteți lăsa la călit. Usturoiul poate fi tăiat cubulețe micuțe sau dat prin tocător.

Scoateți ficățeii de la frigider, scurgeți-i bine și adăugați-i în tigaie. Lăsați la foc mediu, până când încep să se rumenească. Amestecați cu grijă, așa încât să nu se prindă ceapa, dar nu cu lingura, pentru a nu sfărâma ficățeii. Eu am folosit o lingură de lemn sau am agitat tigaia.

Separat amestecați apa cu toate condimentele de mai sus, în funcție de preferințe. Adăugați peste ficăței și lăsați să fiarbă scăzut aproximativ 15 minute. Apoi adăugați sare și piper după gust. Eu pun sarea la final pentru că face carnea să fiarbă mai greu, așa o adaug de obicei atunci când totul e aproape gata.

Și gata, se poate servi cu piure, cartofi natur sau chiar mămăliguță. S-aveți armonie-n bucătăria voastră!

Un gând despre &8222;Arome și-armonii&8221;

  1. Genial! Ficăţei de pui la tigaie.. reţeta mea diferă doar în faptul că pun căţeii de usturoi întregi şi nu chiar cinci, ci doar doi, sau nu-i pun deloc şi că adaug şi puţin vin alb, demisec, sau demidulce. Cam 5-6 linguri generoase de vin alb merg extraordinar de bine..

Lasă un răspuns

