Premierul trebuie să reprezinte România la Consiliul European


Întâlnirea de la Bruxelles va începe prin dezbateri privind viitorul buget al Uniunii Europene. Apoi se vor purta discuții pe marginea semnării unui pact privind creșterea economică și crearea de locuri de muncă. Seara, în prezența liderilor UE și a președintelui Băncii Centrale Europene se va citi raportul legat de viitorul Uniunii Europene.

În cea de-a doua zi discuțiile se vor purta pe marginea unor aspecte ce țin de relații externe cu state ca Siria sau Muntenegru. Un alt subiect este cel al viitoarei Uniuni Economice și Monetare în contextul evoluțiilor actuale din zona euro.

Într-un cuvânt – economie, adică ceea ce ar trebui să reprezinte specialitatea executivului. Pe limba fiecărui român care a frunzărit vreodată cărticica aia cu legea fundamentală: premierul este cel care trebuie să reprezinte România la Consiliul European.

Adăugând faptul că avem un regim semi-prezidențial, țin să vă reamintesc doar câteva lucruri

– în acest moment majoritatea parlamentară este opusă preşedintelui

– primul-ministru, şef al majorităţii parlamentare deține puterniea

În acest context, răspunderea politică a Guvernului nu ar trebui să fie pusă în discuţie.

Mai mult decât atât:

– dreptul de disoluție a Parlamentului este prevăzut în condiţii foarte restrictive, care practic îl fac inexercitabil de către președinte

– guvernul nu răspunde politic faţă de președinte

– preşedintele nu are atribuţii decizionale reale în formarea, menţinerea şi schimbarea Guvernului

Toate acestea mă fac din nou să ajung la o singură concluzie: premierul este cel care ar trebui să reprezinte România la Consiliul European.

Și-acum, ce vreau să spun cu toată adunătura asta de informații, în contextul în care astăzi a fost emisă o decizie din partea Curții Constituționale, prin care 5 din cei 9 judecători susțin că:

Preşedintele României participă la reuniunile Consiliului European, în calitate de şef al statului. Această atribuţie poate fi delegată de către Preşedintele României, în mod expres, primului-ministru.

OK. Decizia lor nu este mai mult sau mai puțin politică decât cea dată atunci când au declarat comasarea alegerilor neconstituțională. Este un punct de interpretare a unor articole dintr-o constituție care oricum lasă loc de mult subiectivism.

Chiar și așa, mie mi-a rămas o întrebare. Convinsă fiind de cine ar trebui să-mi reprezinte statul în această situație, mă uit, caut, analizez, citesc și nu-mi găsesc…premierul.

Adică, voi chiar vreți să spuneți că omul ăla care a plagiat trei lucrări de doctorat, care ia decizii doar din răzbunare politică, lipsit de orice simț al diplomației, cu grave carențe de bun simț și responsabilitate, omul pe care lumea îl strigă drept Victor Ponta, ăsta îmi este prim-ministru?

Stați puțin, nu spun că Ponta-i cea mai proastă variantă. Se putea să ne trezim cu o alta, mai nefericită, în genul celui dintr-un trecut nu tocmai îndepărtat…Adrian Năstase (că tot e la modă acum). La urma urmei…toți suntem oameni și greșim. Nu contest că poate Victor Ponta e un tată bun, un soț bun, un prieten bun, un coleg bun, poate și un manager bun. Nu am dreptul să-i calc demnitatea (așa cum o face el cu cel pe care eu și mulți alții îl numim președinte și a cărui imagine o văd aproape zilnic terfelită de mai bine de două luni chiar de către membrii executivului Ponta).

Dar dacă Victor Ponta îmi este premier, vă spun sincer că deși cred în titlul articolului meu, insist să caut o altă variantă pentru reprezentarea României la Consiliul European de mâine. Aproape că aș încerca să-mi declar pierdut premierul, asta dacă nu ar fi fost trecut de urgență Monitorul Oficial din subordinea Parlamentului în cea a Guvernului. Mă tem însă că în schimb ar apărea o…odă, așa că renunț la gest.

Și promit că de mai multă autocenzură decât atât, nu am fost în stare, nu seara asta, nu după ultimele trei zile.   Îmi asum așadar fiecare cuvânt.

Răscolită de tristeți necunoscute până acum,

Delia F.

Un gând despre &8222;Premierul trebuie să reprezinte România la Consiliul European&8221;

Lasă un răspuns

