Și dacă tot protestăm…


Nu mă identific cu protestatarii din Piața Universității, la fel ca mulți alții. Și asta nu pentru că ”aș lucra pentru Băsescu”, nu pentru că sunt portocalie și nu pentru că vreau eu să fiu mai altfel. Ci pentru că toate mișcările din ultimele opt zile au fost în cea mai mare parte a lor: manipulare.

Puțini sunt cei care au ieșit să-și strige cu adevărat nemulțumirea, puțini sunt cei care au înțeles la fel ca și Cristi Șoimaru (pe care îl apreciez pentru inițiativa curajoasă de a ieși altfel în stradă) că am pierdut o clasă politică pe care suntem nevoiți să o declarăm nulă.

Dovadă e numărul celor care au ieșit aseară în stradă, număr în continuă scădere. Dovadă e faptul că totul devine o mascaradă politică, în care meritele sunt asumate de toți, iar pagubele de nimeni. Dovadă e faptul că unii dintre protestatari au înțeles că nu au de la cine să ceară ajutor în materie de democrație și se îndreaptă spre monarhie, dovadă e faptul că responsabilitatea socială e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire și până când puterea și opoziția nu vor înceta să profite de asta lucrurile nu se pot schimba în România.

Mișcările din stradă nu se vor a fi ale celor de la putere, de la opoziție și nici măcar a celor care se declară politicieni independenți. Mișcările astea ar trebui să fie ale oamenilor, ale jandarmilor care sunt frustrați că nu pot să strige și ei că au salariile cu aceleași tăieri ca ale tuturor bugetarilor, ale profesorilor care predau de opt ani pe 900 de lei lunar.

Mișcările din stradă nu ar trebui să aibă legătură cu Igaș, Funeriu, Arafat și nici măcar cu Boc, pentru că problema românilor nu e legată de câțiva, ci de toți politicienii care și-au creat o caracatiță menită să sustragă toată esența și tot ce a mai rămas din demnitatea și moralitatea românilor.

Aflați în reformă, aflați în schimbare, ne băgăm picioarele în tot și ne trântim prematur cu fundul de pământ: că nu mai vrem așa! Și e drept, vreau și eu altfel, dar într-un perpetuu haos, unde, cum și când ne vom aduna resursele necesare pentru a evolua ca stat și ca oameni? Unde, cum și când vom putea continua reformele din educație, din sănătate, din justiție?

Și atunci? Să stăm? Nu. Dar nimeni nu dă o alternativă viabilă. Toți aruncă în putere sau în opoziție, după cum pică. Iar atunci când ceri ceva în schimb, lumea îți aruncă în cap câteva proiecte prăfuite…pe agricultură, pe un segment de educație…pe ceva…să fie.

Aș vrea să ies și eu în stradă să protestez împotriva falsului protest, dar vocea mea e prea slabă ca să poată fi auzită. Și după argumentul dat chiar de mine, înțeleg și de ce nu ieșiți voi să vă strigați nemulțumirea-n stradă.

Și dacă tot protestăm…

 

 

3 gânduri despre &8222;Și dacă tot protestăm…&8221;

  1. În mare parte ai dreptate, însă ce trebuie să înţelegem din persistenţa B1Tv în a nu acorda girul nici opoziţiei: ori că nu mai vreţi să fiţi conduşi de nimeni, ori că… mai bine cu actuala conducere, că, oricum nu e altul mai bun?!
    Eu, care sunt membru PNL, ce ar trebui să fac, în opinia ta? Sau poate vrei să insinuezi că şi eu sunt hoţ sau vreun pui de corupt? Nu ţi-aş dori să ajungi într-o ţară fără opoziţie, fie ea aşa cum este. Ai impresia că în politică s-au adunat toţi hoţii, iar voi, cei curaţi şi incoruptibili şi competenţi sunteţi în afara politicii?
    De asemenea… aş dori să te văd pe tine luând decizii politice sau administrative? Dacă în PNL sunt numai corupţi, poate ştii tu vreun partid fără corupţi şi eu voi fi primul care mă voi înscrie în el. Poate ştii tu vreo modalitate de a fonda un partid fără hoţi sau poate cunoşti tu cine este coruptibil şi cine nu! Dacă ai soluţii pentru România, de ce nu le faci publice, în ,,prime time”? Cine ştie, poate se va coagula salvarea României în jurul tău!?
    …şi o ultimă întrebare: ,,Când transmiţi ,,live”, de ce nu apari şi tu în cadru?”

  2. Of Sorin Fofirca, vad ca oricat de mult as incerca sa delimitez munca mea de nebuniile pe care imi permit sa le scriu pe blog..nu reusesc sa-i fac pe unii cititori sa inteleaga asta.
    Am scris cat de clar am putut eu ca astept alternative. Alternative pe care evident le pot da partidele politice. Nu ma refeream la cele din Statele Unite(sunt ironica acum)ci la cele din opozitie, logic. Nu am eu ce variante sa dau, politic si managerial vorbind nu am competentele necesare. Tocmai de aceea imi exprimam dezamagirea, ca nu vad decat niste proiecte care se arunca, nu vad o alternativa de sistem.
    Hai sa nu fim naivi, nu exista incoruptibili in politica.
    Repet, nu ai cum sa ma vezi pe mine luand deciziile de care vorbesti, tocmai pentru ca nu am calificarile astea. Dar in calitate de cetatean al Romaniei ma astept ca puterea si opozitia sa-si faca treaba, sau macar una dintre ele.
    Iar daca puterea nu si-o face, nu inteleg de ce opozitia nu profita de asta. Nu cred ca am atacat in mod direct si singular PNL-ul. Din contra, am multe persoane dragi care sunt parte din formatiunea politica despre care vorbim.
    Cat despre live-urile mele, te ajuta sa iti dau link-uri cu mine in cadru?(aici nu mai sunt ironica)

Lasă un răspuns

