Fiecare sfârșit e un început


Vineri. Am scris E un sfârșit și un început. Povestea unei false libertăți. La câteva ore distanță eram în genunchi pe DN1. Țineam în brațe un șofer. Lângă noi, alți doi prieteni, poliție, o mașină daună totală și câțiva stâlpi rupți. Afară ploua de parcă cineva a rupt cerul. Așa mi-am petrecut restul nopții, între ploaie și poliție.

Așa am început să mă uit la un început ca la un sfârșit și la un sfârșit ca la un început. Așa mi-am reamintit la început de an să mă bucur de lucruri mici și să încetez din a vrea mereu altceva. Nu e rău să vrei mai mult, dar e greșit să tânjești mereu după…altceva.

Sâmbătă. Am sunat un om drag, pe care îl tot amân de anul trecut și l-am invitat pe la mine împreună cu mai mulți prieteni. Nu contează că a venit cu cărțile de joc, știam că am să-l plictisesc, știa și el. Important era că îmi revăd prietenii, așa că am trăit momentul.

Duminică am mângăiat cărți pe care nu le-am răsfoit de multă vreme. Am vrut să îmi reamintesc de puterea pe care cuvintele au avut-o mereu în viața mea. Și încă o au.

Mă tot întreb ce ar fi spus ultimul articol despre mine, dacă la el se oprea totul…nici eu nu înțeleg ce-am vrut să spun.

”Da, plec la aeroport. Ce fac acolo însă, am să vă spun poate…altădată! Ce simt însă, e de negrăit. Simt că mă rup și că mă reîntregesc. E ca și cum unești două jumătăți de felie de pâine, una albă și una cu secară. E un sfârșit și un început.”

Delia F.

 

3 gânduri despre &8222;Fiecare sfârșit e un început&8221;

  1. Viata asta cu inceputuri sfarsite, cu sfarsituri-prim-pas-al-unui-alt-inceput … Citesc randurile tale, incerc si printre randuri si astfel ma poarta gandul si imi vine sa zic: viata asta e ca o … ceasca! Vad,simt, stiu: sunt persoane, sunt chestii, care ne umplu ceasca si sunt persoane si „alte chestii” care o golesc pana la ultimul strop. Ma uit la mine in momente cheie, in momentele care le percep in mod acut, asa cum zici tu mai sus, ca sfarsit/inceput si vad, cum, primii pasi, tind sa ii fac, in astfel de clipe, spre ceea ce ma „umple” sau cel putin sper eu sa ma umple. Asta pentru ca am nevoie de insufletire!! Nu de putine ori insa, din varii motive, m-am trezit umpluta de un gol imens!! 🙂 So… revenind si meditand la ce zici tu mai sus nu-mi ramane decat sa doresc tie si mie deopotriva sa ne umplem ceasca cu ” tot ce e frumos, tot ce e drept, tot ce e adevarat, tot ce e vrednic de iubit, tot ce e vrednic de primit… ” acestea sa ne insufleteasca in fiecare sfarsit / inceput al vietilor noastre.

  2. În primul rând mulţumesc frumos, Delia, pentru răspunsul la postul precedent.
    Apoi… mă gândesc, a propos şi de comentariul Mihaelei, de ce uneori ne umplem de un gol imens. Poate pentru că ne ataşasem peste măsură de ceea ce tocmai ne-a dispărut; poate că e o lecţie despre ataşamente. Sau, poate, o lecţie despre propriul nostru catarg, pe care trebuie să ne deprindem a şti să-l ancorăm cu propriile puteri. Şi să reziste în furtuni.
    Mihaela, conţinutul ceştii de care scrii aşa frumos se află în noi; la fel ca raiul, şi ca iadul. Şi cred că e o opţiune personală, cu ce ne umplem ceaşca asta. Atâta doar, că uneori nu mai ştim să ne vedem propria frumuseţe interioară, sau ne lăsăm amăgiţi de cele exterioare, a noastră sau ale altora.
    Delia, nu eşti doar un „om al cuvintelor”… iar felia ta de pâine, compusă din două jumătăţi cu compoziţii diferite, este de fapt întreagă. Întregită. Însă poţi alege din care vei gusta în continuare…. Te întrebam ce faci la aeroport pentru că aeroportul, şi orice gară, e un loc al despărţirilor, şi al plecărilor. Al plecărilor pe cărări noi, Dacă ceea ce simţi în suflet e „de negrăit”, atunci probabil că despărţirea formează cu noul început… aceeaşi felie de pâine…
    Cu bine,
    Mihail

  3. Multumesc frumos pentru cuvintele voastre! Le apreciez si le strang cu drag in inima. Le tot recitesc si ma gandesc de unde ies ideile voastre si de ce oamenii gandesc atat de putin si traiesc fara suflet atat de mult?

Lasă un răspuns

