Dacă florile ar dărui oameni, ce bucată ar tăia din ei? (N. Stănescu)


Ce parte dintr-un om ar tăia o floare? Dacă florile şi-ar oferi unele altora oameni, cu diverse prilejuri, ce părţi din aşa zişii oameni ar tăia ca să facă un buchet?

Să n-am rădăcină! Asta mi-e groaza. Că dacă-ntr-o zi mă seceră, am să mor şi-atât. Şi nu-mi bucură viaţa cu nimic doar faptul că rămâne ceva. Visez la rădăcini care rodesc, rădăcini care se înalţă şi se adâncesc mai departe, mai adânc şi mai sus. Un eu fără mine.

Dar eu n-am rădăcini, cică-s om. Aşa că ce altceva mi-ar putea lua? Când mintea şi sufletul îmi sunt înradacinate, e inutil să mă mai tem. Dar nu simt adâncime. Mă tem că-s doar superficială şi arogantă.

Aş vrea să am „curaj”. Etimologic, cuvântul provine de la latinescul cor, adică inimă. Şi-atunci, dacă mi-ar lua ochii şi s-ar lăuda cu ei, nu m-aş teme, îmi rămâne inima. Dacă mi-ar lua braţele şi le-ar împreuna pentru alţii şi pentru altcândva, tot nu m-aş teme, ştiţi ce mi-a rămas – inima.

Şi-atunci, dacă florile ar dărui oameni, ce bucată ar tăia din ei? Să taie tot, să-mi lase dar rădăcini să am.

Dar copiilor ăstora, ce am putea să tăiem din sau pentru ei? Cine-a tras în ei?

2 gânduri despre &8222;Dacă florile ar dărui oameni, ce bucată ar tăia din ei? (N. Stănescu)&8221;

  1. Grea intrebare! 🙂 Grele intrebari … Ma gandesc si zic… am nevoie si as vrea sa am mereu, sa avem, curaj, inima intregita, asa incat sa iesim din superficialitate si aroganta si in felul asta putem fi exemplare frumoase intr-un buchet frumos 🙂

Lasă un răspuns

