Îmi asum


În ultima perioadă am întâlnit persoane care își asumă responsabilitatea pentru cele mai ciudate alegeri posibile. Mai concret, am întâlnit oameni cu viziuni politice absurde, cu încăpățânări ideologice sau persoane care cred în extratereștrii și studiază cu seriozitate fenomenul OZN.

Ce m-a uimit pe mine este repeziciunea cu care acești oameni spun: asta cred, asta mă reprezintă deci: îmi asum.

Trebuie să recunosc, am fost mereu pasionată de arta fotografică din ochii altora. Felul în care era formată imaginea mea dincolo de ochiul meu și mai ales refracția acesteia în relația mea cu oamenii, și-au pus amprenta pe formarea mea. Mereu pe fugă, mereu în căutare.

Pesemne însă, vine vremea în care trebuie să las ambiguitatea în anumite domenii și să…îmi asum.

Ceea ce am să scriu mai departe poate avea repercursiuni asupra carierei și a relațiilor mele. Cu toate astea – îmi asum.

„Trebuia să vă ia și paltoanele de pe voi, să vă lase să înghețați de frig.”

N-am să judec omul, am să judec mentalitatea. Dar hai să vă introduc în peisaj până una alta.

Frig, vreme umedă, consultări la Palatul Cotroceni între președintele Traian Băsescu și liderii USL. Accesul presei a fost restrâns. Aveam așadar acces la o singură intrare, unde eram toți jurnaliștii zgribuliți de frig. Ironia face că niciun invitat din acea zi nu a intrat pe acea ușă. Din fericire pentru noi, cei care mâncăm o pâine din presă, politicienii au avut bunul simț să vină pentru declarații.

Apoi a ieșit el – Crin Antonescu. Am stat în genunchi, în fața lui, pentru că era singura poziție în care îmi puteam ține microfonul cât mai aproape. Mi-au înghețat picioarele pe marmura rece, mi-a înghețat și sufletul, dar nu asta e relevant aici.

După ce a terminat declarațiile și îl aștepta pe Victor Ponta să zică și el câte ceva, zgribulită m-am fofilat în proximitatea lui, unde mi-a fost dat să „aud” o palmă.

„Trebuia să vă ia și paltoanele de pe voi, să vă lase să înghețați de frig.”

Toate astea în contextul în care critica jurnaliștii că nu luptă suficient de mult împotriva puterii și a atrocităților pe care aceasta le-ar îngădui printre români. (Cei care vă pregătiți roșiile să aruncați în mine pentru că nu critic faptul că Traian Băsescu nu ne-a dat acces la consultări, stați cu„minți”, vine și postarea aia)

Ei, și? – ați putea spune. Știți oamenii ăia obositori sau enervanți pentru că se străduiesc prea mult? Oamenii care au tendința să meargă pe principiul machiavelic (cică nu e chiar așa machiavelic principiul, dar fie) scopul scuză mijloacele? Oamenii care sunt în stare să îi facă pe alții să sufere, sau să îi lase să sufere doar ca să dea o lecție altora?

Da, așa cataloghez eu replica asta. Repet, nu judec omul, ideologia, politica, judec omenia de care ar trebui să dăm cu toții dovadă, în mod deosebit în vremurile astea de..restriște.

Nu cred că e necesar să îi pedepsim pe unii, pentru că vrem să dăm o lecție altora. Nu cred că e normal să facem asta. Nu ține de culoarea politică, nu ține de ideologii și de orgolii personale, ține de bunul simț și de cei șapte ani de acasă.

Și pentru că am spus că judec fapte, nu omul, am să precizez că am întâlnit și liberali care știu să deschidă ușile la mașini în fața unei femei, să spună mulțumesc și iartă-mă.

Delia F.

2 gânduri despre &8222;Îmi asum&8221;

  1. Urât episod. Arată încă odată că lumea nu mai e condusă de ideologii, sisteme, etică, sau alte cele. E condusă de oameni simpli.
    Oameni care din păcate sunt aşa cum sunt…

  2. Citind si recitind postul pot vizualiza „scena” si sti, ma confrunta un gand .Unul care, dealtfel, ma confrunta tot mai des si in contextul meu : Oamenii lucreaza foarte mult la propria „imagine” si foarte putin la „fondul” lor. Ceea ce aduce intre noi mult necaz. La un momentdat fiecare realizam ca nu avem nimic sub control asa incat ce imi ramane de facut e … sa… ma rog pentru pentru pacea ” ierusalimului ” caci de binele lui depinde binele nostru … : ) Te imbratisez cu drag si iti doresc mult , mult curaj pe drumul autenticitatii .

Lasă un răspuns

