Da, eu mă-ncred


Psihologii spun că încrederea este o resursă emoțională. Încrederea în propria persoană se poate extinde și spre ceilalți, acesta fiind liantul care unește relațiile și asigură onestitatea. La nivel înalt, membrii unei echipe, persoanele aflate într-o relație, sunt capabili să manifește sentimente și să dezbată un subiect într-o manieră constructivă. Dar ce se întâmplă atunci când încrederea îți este dezamăgită sau chiar înșelată?

Primul impuls este că niciodată acea relație nu va funcționa la fel ca înainte. Și e drept.Totul se va schimba, în bine sau în rău, iar binele și răul sunt relative aici.

A. este prietena cea mai bună a lui X. Acum cinci ani, A a găsit-o pe X în birou, tristă, și aceasta i-a povestit durerea ei. O altă prietenă a fost la un control de rutină, unde s-a ales cu o biopsie pentru o tumoră localizată pe unul dintre ovare. Pentru că își dorea un copil, nu i-a spus nimic soțului ei și se temea de momentul în care acesta ar fi aflat. Lucrurile au fost de așa natură că A a spus mai departe, iar veștile au ajuns la urechea soțului cu pricina. Recâștigarea încrederii lui X în A a fost un lung proces, în care nu s-au întâmplat prea multe. Relația s-a distanțat, deși sentimentele lor nu s-au topit niciodată. După un timp, A și X au redevenit cele mai bune prietene. X însă, nu a uitat niciodată ce s-a întâmplat, dar astăzi ar avea din nou curajul să îi spună totul lui A.

De cele mai multe ori însă, văd relații distruse, prietenii smulse din cauza neîncrederii. Bazată pe fapte reale sau nu, prea puțin relevant. Mă întreb în ce măsură suntem capabili de a fi demni de încrederea cuiva și în ce măsură suntem capabili de a recâștiga încrederea.

Am învățat „pe drum” că toți oamenii dezamăgesc, dar că există persoane cărora le acordăm…șanse. Și mă bucur de fiecare dată când acord și primesc șanse, pentru că atunci îmi amintesc de o altă Dragoste, una desăvârșită, în care mă încred fără urmă de îndoială.

De când Tu m-ai găsit nimic nu mi-e prea greu

Merg înainte și mă-ncred în iubirea Ta

Da eu mă-ncred chiar dacă nu pot să-nțeleg

Mă-ncred când taine nu pot să dezleg

Mă-ncred chiar dacă trec prin încercări

Mă încred în El.

Un gând despre &8222;Da, eu mă-ncred&8221;

  1. Cuvântul cheie este „recâştigarea încrederii”. De prea multe ori şi prea mulţi ne-au dezamăgit; intenţionat sau involuntar, nu mai contează. Accentul cade pe ceea ce facem noi pentru redobândirea încrederii şi implicit fortificarea relaţiei.

Lasă un răspuns

