Pick and choose (Guestpost)


Istoria poporului român ne spune că am avut nevoie de ajutor din afară și că am depins de acest ajutor. Așa ne-am adus dinastia regală. Când ne-am plictisit de rege, abia a scăpat cu viață gonind cu trenul regal înspre vest unde a stat mult și bine. Am arătat noi în al doilea război mondial și nemților cine suntem.
Uite așa a venit la noi ”Mama Rusia” care ne-a scris multe pagini de istorie cu caractere chirilice. În timpul Revoluției din  Decembrie 1989 Ion Iliescu  spunea ceva de genul ”să luăm legătura cu ambasada Uniunii Sovietice…”. Ion era între Ivan și John, pe Johan l-am abandonat de mult.

Când au instalat americanii la Babadag o umbră de bază militară, românii și-au trezit spiritul patriotic.  Devenise o incomoditate, auzeam voci din ce în ce mai puternice și mai împotrivitoare.

Ce bârfe erau la adresa ameriacanilor când au invadat prima dată Iracul. Eram atunci în visită în România și aproape că nu îmi venea să cred ce îmi auzeau urechile.

Rusia a jecmănit zeci de ani cât și ce și-a dorit din România, de la lucruri de gospodărie țărănească până la tezaur; dar aceasta a fost trecută cu vederea. Să nu uităm cu ce față acră a venit Putin la Samitul de la București!

Un profesor de istorie care a studiat la Oxford sublinia diferența dintre otomani și englazi în ce privește exercitarea influiențelor și efectele acestora în teritoriilor cucerite. El spunea că aceste două feluri de dominare sunt reprezentative în istorie. Otomanii au fost caracterizați de jaf, abuz și distrugere. Efectele au fost pe măsură, populațiile cucerite/dominate au cultivat un spirit de ură și au fost sălbăticite. Englezii, care nu a fost perfecți, au abrodat diferit populațiile autohtone. Au construit spitale, scoli,  judecătorii, pușcării,  drumuri și au așezat o brumă de civilizație pe unde au trecut. Ca dovadă este limba engleză care se vorbește pe acele locuri.

Americanii, în opinia mea, folosec metode mai britanice. În felul acesta contribuie cu ceva bun pe locurile pe unde trec. Rusia ne-a lămurit și ne-a săturat. Europa vestică, care deține puterea economică și financiară  a continentului ne-a dovedit că noi (cei din răsărit) am fost un coșul de gunoi pentru câțiva ani buni după căderea cortinei de fier.
Da, cred că pot fi contrazis, pot fi acuzat de subiectivism,  mai ales că trăiesc in USA, dar adresez o întrebare, poate puțin incomodă: Rusia, Europa sau America? Care e mămica cea mai bună?

Articol scris de Corneliu Olan

 

 

2 gânduri despre &8222;Pick and choose (Guestpost)&8221;

  1. „Americanii, în opinia mea, folosec metode mai britanice. În felul acesta contribuie cu ceva bun pe locurile pe unde trec”
    Cu siguranta, ma gandesc sa enumeram cateva dintre ele: Bechtel, McDonald’s, KFC, etc. America nu a fost niciodata un exemplu de civilizatie, ci doar o adunatura de cretini ce se autoguverneaza cu reguli stricte si atat.
    Cat despre mamici…niciuna nu e mai buna. Noi suntem o natie puternica, avem cu ce sa ne aratam muschii in lume. Avem petrol, avem minti luminate, etc… Nu vad de ce am avea nevoie de o mamica…

  2. Hmmm… ciudată grupare cromozomială! (aceasta pentru că anomimatul totdeauna te dezavantajează)
    Locuiesc în USA de peste 10 ani și tot aici mi-am continuat studiile începute în RO.
    Nu, categoric nu știți despre ce vorbiți când vă referiți la această națiune și gradul ei de civilizație. Doar din auzite nu vă puteți forma o opinie corectă ci doar o pecepție, greșită evident. Și cred că știți faptul că percepția bate realitatea. Aici v-am găsit acum.
    ”Adunătura de cretini” altă ieftină constatare. Americanii pot fi acuzați de furt de materie cenușie și dacă ați fi spus așa vă dădeam dreptate.
    Stimabile(ă), petrolul, mințile luminate… să mai adaug eu una: poziția geostategică,nu sunt altceva decât o țință a marilor puteri de aceea sunt interesate. Unii le jecmănesc, alții le abuzează, alții mai manierați le folosesc împreună cu autohtonii. Așa a fost lumea aceasta de când e ea.
    Dar să știți că apreciez mult spiritul patriotic de care dați dovadă.

Lasă un răspuns

