Despre schimbare


Sunt două mari mituri și un singur adevăr.Schimbarea presupune multă voință, pe care de cele mai multe ori o confundăm cu…autocontrolul.

O schimbare de..mediu

De cele mai multe ori, când am simțit nevoia de schimbare am ales să schimb mediul. Am fugit, m-am mutat, am plecat, am ieșit, am renunțat. Am crezut că a fi undeva cu cineva mă va schimba. Am greșit.

Da, mediul te poate influența, dar dincolo de atitudinea adoptată în cadrul mediului respectiv, ești tu, care vei avea autocontrol doar atunci când te manifești în public, dar când ești cu tine, cu gândurile tale, cu ceea ce reprezinți tu, ai să-ți dai seama că nimic nu s-a schimbat. Și atunci ai să intri într-un cerc vicios în care ai să alegi să tot fugi, căutând un mediu care să-și pună atât de puternic amprenta pe tine încât să te ajute să te schimbi.

Ai nevoie de un mediu potrivit. Mediul te ajută, dar niciodată nu te va schimba. Relațiile te ajută, dar niciodată nu te vor schimba. Schimbarea e personală.

O schimbare de…viziune

E al doilea mit. Psihologii spun că noi oamenii păstrăm frustrări, traume, handicapuri emoționale, care determină ceea ce suntem noi acum. Fie că am fost lipsiți de dragostea părinților sau a unuia dintre părinți, fie că am fost abuzați, psihologii spun că este necesar să discutăm despre ele, pentru a le depăși sau doar pentru a scăpa de povara lor și a ne elibera psihicul.

Aceasta te va ajuta să vezi lucrurile diferit, din afară, ceea ce parțial este adevărat. Însă nici depășirea traumelor emoționale nu te va schimba. Este important să înfrunți trecutul, să-l depășești, dar nicidecum asta nu te va transforma în alt om.

Ai nevoie de o viziune obiectivă. Psihanaliza te ajută, dar niciodată nu te va schimba. Despovărarea te ajută, dar niciodata nu te va schimba. Schimbarea e personală.

Față-n față cu fața de masă

Singura șansă pentru o schimbare reală, autentică este să te întâlnești cu tine, să-ti dai jos măștile, să stai cu tine fără să asculți muzică, fără să te uiți la filme, fără să faci nimic. Doar să stai cu tine. Să conștientizezi cine ești, să întelegi ceea ce trebuie și ceea ce vrei să schimbi și să alegi direcția în care vei face schimbarea.

Începe cu lucruri mici, ia apoi decizii mari, întelepte. Nu uita că în toată situația asta ești tu și dacă vrei și crezi asta, este și Dumnezeu alături de tine.

Apoi poți să alegi cu grijă un mediu care să te influențeze pozitiv și prieteni adevărați, cu care să vorbești despre problemele prin care treci, dacă este necesar.

Schimbarea nu se face pe moment, durează, poate ani de zile, dar merită, pentru că tu trăiești și vei trăi cu tine până la moarte, atunci de ce nu ai investi și de ce nu ai avea grijă de cine ești?

 

Recomandarea zilei pentru cei care iubesc politica

 

 

 

3 gânduri despre &8222;Despre schimbare&8221;

  1. Frumos prins în cuvinte acest adevăr. Cât despre froidianism, unii consilieri ceștini (pe care îi cred) îl consideră de la un punct filozofie nu știință, așa că nu au fost vinovați părinții…
    Acum ceva în afara subiectului, sau poate nu. Dumninică am stat la o cafea cu frații Marian Avram (Credo TV) și Florin Ianovici (pastor la biserica Betel din București). Again, familiar names for you. Mică-i lumea!

  2. Discuția, deși scurtă, a fost obiectivă, concentrată și plăcută. Nici nu era cum altfel, un avocat (FI), un om de afaceri (MA) și un pastor toți sub presiunea timpului. Numitorul comun al nostru a fost, este și va fi… MOLDOVA, acolo ne-am născut toți trei.
    Să îți răspund la întrebare am să folosesc un vers al unui alt moldovean ”Eu îmi apăr sărăcia și nevoile și neamul”.
    Marian este sfâșiat de durere după ce a închis la București. Apoi menționa de o corespondență între voi și el, despre frumoasele voastre experiențe spirituale și profesionale de acolo care îl făcea și mai nostalgic. Florin era fericit și mulțumit că tu ajuți cu o emisiune la radio Hope.
    Ce zici s-a amintit ceva de tine?

Lasă un răspuns

