Cuvinte cu termen de valabilitate


Ați observat cât de repede spunem cuvinte pe care le simțim, dar despre care nu știm cât de reale sunt sau vor fi? Ați observat că sentimentele nu se schimbă, ci se transpun? E ca și cum ai aceleași picioare în alți pantofi.

Hai să facem un exercițiu. Mergeți în parc, pe o bancă. Dacă nu ați făcut asta de multă vreme și aveți nevoie de îndrumare, vin cu voi. Stați acolo și analizați lumea care trece. Sper din suflet că nu sunteți din acea nație de „tranca-tranca”, care comentează doar ceea ce se vede, deși am stabilit că și aia contează într-o mare măsură.

Tipologii de cupluri. Tineri care nu-și iau ochii unul de la altul, ar fi de preferat să își ia mâinile unul de pe altul în public, dar să spunem. Nu sunt împotriva manifestării afecțiunii în public, din contra, sunt pro îmbrățișări, dar unii nu mai au nicio pudoare necesară într-o societate civilizată.

Ei bine, sunt și acei tineri rușinoși, care încă mai au priviri sfioase. Ăștia încă au nevoie de încuviințare și aprobare pentru ceea ce simt sau vor să simtă.

Mai sunt și acei tineri proaspăt căsătoriți, care se plimbă agale de mână și tac. Ăștia îmi plac mie. Să te simți comod mergând cu cineva și tăcând. E genial. Apoi mai sunt cei în vârstă, care se sprijină unul de celălalt, mi-s tare dragi.

„Te iubesc” – aș vrea să inventeze cineva alte cuvinte care să exprime cu adevărat sentimentele astea. Niște cuvinte noi, care să merite. „Te voi iubi mereu” – mai știi de câte ori ai spus-o și poate câtor persoane? Treaba cu jumătatea nu am înteles-o. M-am născut întreagă și nu am avut nevoie de o jumătate ca să vin pe lume, de ce ar trebui să găsesc una ca să pot pleca linistită din viață? E pur și simplu o cheștie de alegere și dragoste ( care e tot o alegere).

Cuvintele astea sunt ca niște vase ciobite. Le tot aranjăm sperând că nimeni nu va vedea crăpturile din ele. Dar sunt acolo, ciobite, cu crăpături adânci.

Aș vrea cuvinte mai mici, dar mai reale, ca să exprim că dragostea e mai mult decât o plimbare în doi, dragostea e mai mult decât o atingere de mâini, dragostea e mai mult decât un sărut, e mai mult decât a fi și a face mai mult decât ai făcut data trecută.

Dragostea nu ține de mândria sau orgoliul rănit și dragostea nu e veșnică, dragostea nu durează „mereu”, dragostea trebuie alimentată, întreținută, îngrijită. Dragostea nu e să îți vină să plângi când ești singur și să radiezi când sunteți doi. Dragostea e să dai și să primești, să dai și să primești. Să te oferi și să nu aștepți nimic și să se facă în mod reciproc asta.

Dragostea e să pleci, dragostea e să te întorci. Te voi iubi mereu. Ce termen de valabilitate are „mereu-ul” meu?

6 gânduri despre &8222;Cuvinte cu termen de valabilitate&8221;

  1. La aniversarea a 10 ani de viață împreună soția mea, printre altele, mi-a făcut cadou o plăcuță de lemn cae părea veche, cu marginile parcă ronțăite de ceva vietăți și culoare neuniformă pe care scria cu litere aurii și foarte bine conturate următorul mesaj: Love is noy about who you live with…It’s about who you can’t live without.
    Cred că am întreținut bine ”mereul„ dintre noi. Așa mi-a spus și ea 🙂

  2. Ce frumos:) Ai reusit si cred ca inca reusesti. Mi-a spus cineva astazi ca nu exista „te voi iubi mereu”, exista doar „te iubesc”, pentru ca a iubi include automat ca e ceva neconditionat si pe termen lung. Interesant. La multi ani!

  3. Mulțumesc pentru urare.
    A avut dreptate ”cineva”.
    Am citit ”undeva„ că iubirea este dragostea în acțiune.
    Prin deducție am ajuns la concluzia că dragostea ese un capital, o forță… o ceva, care doar trebuie însușită și apoi…efectele.

Lasă un răspuns

