Trecut, prezent şi viitor


Te-ai întrebat vreodată cum vei trece prin schimbările din viaţa copilului tău? Nu ştiu dacă te-ai gândit vreodată la a avea copii, sau dacă ai sau plănuieşti asta, dar poza alăturată mă cam înfioară.

Când eram prunc, aveam poze cu căprioare împăiate, cu maşinuţe de plastic, poate cu biblioteca, canapeaua sau alte relicve astăzi, mândii altădată. Astăzi însă, copiii noştri suferă o emancipare grotească. Fetiţele se îmbracă de mici ca nişte prostituate, iar băieţii manifestă tot felul de atitudini ciudate pro sau contra ideii de familie, relaţie sau sexualitate.

Pentru cei care nu reuşesc să înţeleagă, fetiţa îi spune băieţelului în mod repetat că se va căsători cu ea, iar el se panichează cu adevărat în faţa unei asemenea provocări.

Trist este că am denaturat atât de mult ideea de familie, ideea de cămin, încât mă întreb dacă va trebui să mă mir când îmi va veni băiatul acasă cu creastă, pierce-uri în nas, sprâncene, buric, limbă şi cine ştie mai pe unde, cu atâta fier şi metal pe el încât oţelăria s-ar oferi să mi-l cumpere sau, ca un Don Juan, cu câte altă fată în fiecare zi.

Şi mă întreb, valorile ţin cont de trecut, prezent sau viitor? Şi dacă nu, atunci de ce le-am distrus ireparabil, aşa încât le dăm copiilor un iad din primii ani de viaţă?

6 gânduri despre &8222;Trecut, prezent şi viitor&8221;

  1. m-am intrebat ..adesea !!! Chiar in acest moment este la tara si ma incanta faptul ca este curios de toate muncile necesare unei existente la tara, intreaba despre orice , incepand de la pamant, agricultura, animale, taiat lemne etc. Este indragostit …desi are doar 8 ani , de o fetita de prin locurile acelea , pe care abia a cunoscut-o; o conduce la poarta cand pleaca, ii ofera din jucariile lui, din bucata lui de placinta cu mere …lucruri pe care ma gandeam ca le va face mult mai tarziu …cu toate astea incerc sa nu mai despic firul in patru …ci doar sa asist la inocenta varstei lui …si sper din tot sufletul sa-i ramana din aceste vacante ..esentialul …caci din pacate doar la tara ..mai poti intalni ..dragoste de oameni si de viata !!!!

  2. Cam asa e Simona. Eu ma uitam la Eduard, nepotul meu care are 1 an jumatate. Cand se uita la 101 dalmaţieni, iar Cruella vine sa ia catelusii sa ii bage in masina, Eduard merge la laptop si incepe sa dea cu manutele in el, strigand: nu, nu, nu. Atitudinea lui ma face sa-mi amintesc de alti copii pe care ii vad pe strada si care chinuie animalele si ma ingrozesc, pentru ca stiu ca odata chiar si criminalii au avut o inocenta de-asta, insa toate evenimentele de pe parcursul formarii noastre ne transforma.
    Cat despre baiatul tau, imi amintesc si eu de experientele de la varsta lui, hehe…ce vremuri. Sper sa ii ramana sufletul curat si sa pastreze dragostea de care spui tu:)

  3. Inclusiv inregistrarea aceasta este dovada unei lipse de responsabilitate din partea respectivei doamne ”mame”.
    Un soi de Rebeca ce face ca Iacov și Esau să fie cap în cap.

  4. Hei Ionatan, da, l-am inchis. Am facut niste schimbari in viata mea si am decis ca e cea mai buna varianta. Sunt bine, sanatoasa, proaspat promovata (ieri am avut fericitul eveniment). Dar tu? Cand vii in Bucuresti?

Lasă un răspuns

