Eu nu regret…


Nu pot să dorm.

Mă tot gândesc la cei care afirmă că nu au regrete. Mă gândesc eu că oamenii ăștia sunt ori foarte fericiți, ori foarte ipocriți. Am spus deseori că fiecare greșeală sau eșec m-a condus spre maturitate și poate am încercat să afișez aceeași imagine de ”non, je ne regret rien”. Dar recunosc: nu este deloc așa.

Am regrete care mă macină, dacă nu zi și noapte, măcar o dată pe săptămână, ca un fel de prescripție de medicament. A se lua după masă, tocmai pentru că regretele îmi provoacă uneori stări de greață sau de amețeală chiar.

Am regrete care sapă în mine, un fel de canale mici, înguste, prin care uneori, rareori din fericire, simt că mi se scurge viața.

Am regrete legate de acțiuni, atitudini, gânduri, persoane, situații. Am regrete legate de ceea ce am făcut sau nu am făcut, față de cuvinte rostite sau nerostite.

Nu știu cum e viața voastră atunci când vă uitați în urmă. Eu îmi imaginez la propriu un drum și nu, nu-i zăresc pe băieții de la Top Gear acolo, ci văd niște roți dezumflate și niște încălțări rupte.

Mi-e normal să mă împiedic, să cad, să mă ridic, dar nu mi-e normal sa fac asta zilnic și alternativ. Adică astăzi să fiu jos, mâine sus, astăzi veselă, mâine supărată, neîncetat. Pentru vreme e normal asta, nu și pentru un om. Nu e sănătos, e anormal.

Regretele mele nu îmi conduc viața, dar ele există și oricât aș încerca să neg existența lor, unele vorbesc mai tare decât mine. Să nu mi le accept însă, e ca și cum aș trăi pe marginea prăpastiei și mi-aș dori zilnic să simt valurile mării.

 

Delia Filip

2 gânduri despre &8222;Eu nu regret…&8221;

  1. regretele fac parte din bagajul nostru. Ma lupt cu ele… nu ma las stapanit de ele… unele batalii pot tine ani… altele mai putin. Dar cine spune ca nu are regrete este un mincinos ori este mort. Da, poti spune ca regretele sunt ”rezolvate”. DEX ul defineste cuvantul ca fiind o remuscare, o parere de rau. Prin jertfa lui HRistos, regretele sunt puse alaturi de noi… nu in noi. Daca stau sa ma gandesc… am miiiiiii de regrete… Regretul vine in urma unei hotarari, a unei actiuni, nu neaparat rele. Ex. regret ca nu am plecat in Belgia, regret ca nu am insistat…, sau regrete generate de pacatele savarsite.
    Regretele au si partea lor pozitiva… te vor motiva sa faci altceva, sa gandesti altfel…

Lasă un răspuns

