Să nu mă lași să uit


În mod normal nu fac asta – nu îmi recitesc textele publicate pe blog. Dar ultimul an a schimbat viața mea atât de radical încât am vrut să trasez o linie – de la A la B. Și n-am găsit B-ul.

Am scris despre TVA, despre Băsescu mai puțin, am scris mult despre Dan Puric și despre oameni. Cel mai mult despre oameni și trăiri sau frustrări. Am scris pentru că aveam nevoie de un început sau sfârșit pentru gândurile mele. Am spus că vreau să stau și că vreau să plec.

Astăzi a avut loc o conferință de presă, susținută de Președintele României – Traian Băsescu. Subiectul a fost un proiect de revizuire a Constituției. Toate schimbările pomenite au fost relevante pentru mine, înteresante pentru alții și de neînteles pentru unii. Chiar și eu m-am împleticit la treaba cu averile licite și ilicite, dar mi-am găsit apoi drumul.

Ce m-a răscolit însă a fost una dintre declarațiile șefului statului. Eram pe canapea, urmăream conferința de presă și încercam să ascult și explicațiile unui ”comentator politic” aflat pe aceeași canapea cu mine. Dificil de realizat, dar nu imposibil. Apoi i-am pierdut pe toți, pentru că mi-au fugit privirile undeva, trecând prin bibliotecă, ceva mai departe. Iată declarația cu pricina:

Toate propunerile mele au fost legate de stabilitate şi de responsabilizare.

Ideile mari vin pe vârful picioarelor – spunea Nietzsche. Poate de asta merg eu mereu pe vârfuri – pentru că vreau idei mari, iar în ultimul an am tânjit, dar chiar am tânjit, în adevăratul sens al cuvântului, după stabilitate și responsabilizarea proprie.

Și pentru că și prin casă merg pe vârfuri din obișnuința tocurilor, m-am văzut întinzând capul pe după gardul care înconjoară curtea mea și am revăzut largul orizont. E vremea să fac ceva schimbări în propriul set de reguli constitutive. Nimic foarte complicat, doar propuneri legate de stabilitate și responsabilizare.

Și nu mai calc de azi pe tălpile sufletului, să nu mă lași să uit!

 

Delia Filip

 

sursa imagine: aici

5 gânduri despre &8222;Să nu mă lași să uit&8221;

Lasă un răspuns

