Romania-i tara mea


Vreau sa privesc zilnic, cu optimism, tara in care traiesc. Stiu ca e mai usor de ras la bancuri decat de citit o carte scrisa de un Plesu sau Puric – carte despre nemurirea neamului nostru. Nu am nimic impotriva glumelor de bun simt, insa daca vreau ca cineva sa vada partea buna a Romaniei si a romanilor, poate ca ar fi cazul sa incep eu sa apreciez cateva lucruri.

Romania imi ofera posiblitatea sa investesc in educatia mea. Spre deosebire de Statele Unite, unde pentru un an universitar as fi nevoita sa scot mai bine de 22.000 de dolari din portofel, in Romania pot sa fac asta cu mult mai putini bani. E drept, sistemul nu este cel mai bun – dar daca vrei sa inveti – o faci oriunde. Dovada o fac sutele de studenti la medicina si nu doar, studenti de alte nationalitati – care vin aici motivati de preturile reduse. Preturile pentru educatie sunt mici, desi se preconizeaza ca pana in 2013 vom ajunge la cotele celorlalte state.

In eventualitatea in care ajungem pana in 2013, voi scrie un post in care imi voi retrage observatia pozitiva fata de oferta educationala a Romaniei.

Romania-i tara mea!

Delia Filip

Lasă un răspuns

