La capăt…de telefon


Există zile în care sunt sigură că timpul nu mai are răbdare cu mine. Există zile în care renunț să mai cred, să mai sper, să mai lupt. Ieri a fost o astfel de zi.

Am mers aproximativ o oră întreagă pe un traseu ușor de descris: tramvai 41 și 25.  Cine a urcat vara într-un astfel de mijloc de transport știe despre ce vorbesc. Pe lângă acei bărbați cu burți mari și păroase descoperite, care se lipesc de tine, acea duhoare de borhot și țigări, urletul unei fetițe – matratată de o mamă preamtură, eu, îmi căram cu greutate sufletul. Iar sufletul meu era în tăcere de data aceasta, din când în când gemea – atât.

Și m-a sunat. Știa că nu vreau să vorbesc și nu vreau să ascult teorii ale conspirației, discuții despre cum să-ți tratezi sufletul sau despre ciorbe de costiță afumată. Și pentru mai bine de 30 de minute – mi-a cântat. Iar capul meu, ca în copilărie, s-a lipit de umărul meu. Nu mai aveam muzica tramvaiului, nu mai miroseam aerul tristeții. Îmi vărsam sufletul în fiecare sunet care suna a doină. Am scris acum câteva luni despre Dem Rădulescu care spunea despre doine că sunt o suferință continuă.  Sufletul meu era o doină unită cu glasul de la celălalt capăt al telefonului.

Și mi-am descoperit o sensibilitate. Pe care am uitat-o probabil pe la vârsta de 3 ani, când am ales brusc să cresc. Am descoperit că glasul unei mame linișteste. Și cu sufletul liniștit, am reușit să cobor din tramvai, pentru ca după câteva ore problemele mele să coboare de pe suflet. Era stația lor.

Mulțumesc mama!

p.s. Mama mă va ruga să șterg poza de pe internet. Nu o șterg, că-mi sunteți dragi, sunt mândră cu voi și de voi și vă iubesc!

4 gânduri despre &8222;La capăt…de telefon&8221;

  1. Multumesc Rodica! Hehe, am facut saptamana trecuta si a iesit extraordinara. Era mai racoara afara :)) Iar daca te prinde cheful de gatit hai ca-ti trimit un email cu niste retete de te lingi pe degete!

  2. :)) Buna Marius. Mai ai de asteptat pana la nunta, dar promit ca te chem!Va astept cu mare drag!

Lasă un răspuns

