Cine sunt ei?


Profilul lor psihologic nu are explicaţie. Sunt unici. Funcţionează după legi nescrise.

Relaţiile cu oamenii le construim din interes. Iar astazi nu mai văd interesul în întuneric. E în lumină, e clar, e bine conturat. Ani buni m-am întrebat dacă există relaţie fără interes. Am avut dezbateri cu Iionuţ pe cat de malefic e acesta[ interesul, nu Iionuţ]  într-o relaţie. Astăzi, ca printr-o uşa întredeschisa, a venit puţină lumină.

Interesul nu e determinat de dorinţa de profit, ci de o nevoie careia în timp îi acordăm importanţă. Şi dacă toate relaţiile au la bază un anumit interes de o astfel de natură e deja logic si aproape simplu. Dar apoi apare altă problemă. Urăsc să dorm la perete, urăsc să stau în patul de jos dintr-un pat supraetajat, urăsc sa fiu a doua.

Îmi place să conduc. Maşini şi relaţii. Sunt colerică. M-am născut să fiu aşa şi toată viaţa am să fiu tentată să ţin frâiele vieţii mele şi probabil ale familiei mele. Şi greu, dar greu îmi va fi să accept să fiu condusă. Va fi cu al meu consinţământ, nu din natura lucrurilor. Din dragoste. Mi-e greu să fiu pe un loc diferit de „primul”. Şi e normal. E logic. Argumentat ştiinţific.

Dar pentru ei…pentru ei vine de la sine. Îi calci în picioare, îi scuipi,îi urăşti, îţi baţi joc de ei şi îi umileşti, dar rămâi cu aceeaşi valoare pentru ei, poate chiar crescândă. Ei vor accepta locul de la perete doar ca să doarmă lângă tine, vor mânca pâinea uscată doar ca tu să topeşti o portocală, ei vor accepta să fie pe locul doi, doar ca să rămână în viaţa ta.

Ei au înţeles că dacă rămân pe primul loc devin superficiali. Şi au coborât pe al doilea, în adânc şi înalt.

E împotriva psihologiei. E împotriva logicii. E împotriva ştiinţei. Dar nu e împotriva dragostei.

Ei sunt…părinţii.

Delia Filip

– dedicat părinţilor mei – Mulţumesc!

p.s. să fiu iertată de colegii de facultate care sunt nevoiţi să audă aceste lucruri pentru a doua oară.

4 gânduri despre &8222;Cine sunt ei?&8221;

  1. poti numi ceva unilateral o relatie? – tu urmaresti interesul tau, altii accepta interesul tau. Ceilalti practic nu exista decat in momentul in care accepti putin si din interesele lor. Daca nu exista reciprocitate in interese nu exista relatie. Interesele parintilor sunt adaptate, inconstiente, indirecte.

  2. Tocmai. Interesele determina formarea de grupuri in societate. Din interes facem familii, din interes ne iubim. Ce m-a lovit pe mine astazi a fost ideea de interes care nu e atat de malefica pe cat am vazut-o pana acum.
    Dex: INTERÉS ~e n. 1) Ceea ce este important (pentru cineva); ceea ce convine (cuiva). ♢ De ~ general (sau public) de importanță socială. 2) Preocupare de a obține un avantaj personal, ceva necesar. 3) Manifestare a unei atenții (favorabile) față de cineva sau ceva. /<it. interesse, germ. Interesse
    Eh, eu pana astazi am privit interesul ca pe o chestie de aviditate egoista.
    Legat de parinti, am ajuns la concluzia ca ei sunt capabili de orice pentru copilul lor. Nu toti, e drept. Dar in mare parte ar merge pana'n panzele albe.

  3. Incapand din 1 Ianuarie 2010 si pana in prezent, doar in judetele Cluj si Bistrita au fost abandonati circa 40 de copiii, daca luam din punct de vedere statistic, un copil pe zi! Si luand in vedere si copiii care au ramas in familiile lor, tot din punct de vedere statistic circa 60% din ei traiesc in medii sociale deplorabile. Suntem binecuvantate, Delia, ca avem parintii care ii avem, daca acum 20 de ani era ceva inadmisibil sa traiesti in concubinaj, astazi nu se tine cont de copii ci de faptul ca exista o posibilitate ca un cuplu sa se certe si mai bine traiesc „casatoriti fara acte”, ceea ce din start arata dezinteres fata de copil, cel putin din partea unui parinte.
    Frumos ce ai scris, dar sunt prea putini parinti cu adevarat implicati in viata copiilor; si noi doua, chiar suntem binecuvantate!
    Oricum, personal stiu 3 parinti care daca ar citi articolul tau poate ar invata ce inseamna responsabilitatea de a fi parinte!

  4. respect si eu parintii… pe toti…
    Ma gandeam cu putin timp in urma… de unde invata parintii cum sa educe copii?
    Azi se fac facultati, o gramada de studii, dar inainte poate ca erau oameni mai extraordinari… totusi de unde invata?

Lasă un răspuns

