Noi şi securitatea


Ieri am vrut să-mi dau demisia. M-am învărtit printre scaune, pe scaune, pe canapele, prin platou, peste tot. Nu-mi găseam cuvintele. Motive aveam cu siguranţă. Eram sigură că vreau să închid orice legătură cu job-ul meu. N-ar fi fost prima dată când îmi dau demisia şi probabil că mulţi mi-ar fi sărit în cap, virtual, că nu pot să rămân la un job mai mult de 4 luni. Îmi frământam gândurile mai ceva ca malaxorul şi gândurile mă frământau pe mine într-un stil barbar. Am îmbătrânit ieri cu 2 ani. Mi-am luat inima-n dinţi să povestesc cu cineva dar mi-au cazut dinţii şi n-am putut să mai deschid gura. Şi atunci s-a întâmplat. A intrat el în camera de la regie, unde eu încă mă învârteam printre cele 6 monitoare. Am făcut cunoştinţă, mi-au revenit dinţii-n gură şi i-am zis cine sunt. Era I.M. , un domn, în adevăratul sens al cuvântului, un domn din bordul companiei noastre. Ştiam de el, i-am cerut odata nişte bannere să le public într-o revistă, dar nu am reuşit să mai public revista, dar nu era vina bannerelor. S-a uitat la mine şi mi-a zis atât:

…pe vremea când era securitatea, dacă întrai în ea, nu exista posibilitatea să ieşi la pensie. Mergeai securist până cadea regimul sau până la moarte. Singura alternativă – erai împuşcat. Compania voastra nu oferă joburi, ci locuri în lucrarea lui Dumnezeu. Dacă ai intrat, mergi până cade regimul sau vei fi împuşcat. Trebuie să plec. M-am bucurat să te cunosc. Pa…

Şi demisia mea??? Urlam doar în mine. N-avea de unde să ştie omul ce gândesc eu. Nu am apucat să-mi fac promter pe frunte ca să fie lizibile gândurile mele şi totuşi cineva s-a gândit la ce gândesc eu. Anyway..cred că mă mai gândesc cu demisia, până una alta mă întorc la muncă. Pe bune acum, ador tot ce fac aici.

Delia Filip

Lasă un răspuns

