Imbecilitatea


„Bă, e distrus profu ăla! Să mor eu! E retardat!”  Astea sunt replicile a doi tineri pe care i-am întâlnit astăzi în tramvai. Mi-a venit imediat în minte cuvântul „imbecil” şi cum am ajuns acasă am luat DEX-ul pentru o cercetare amănunţită a acestui cuvânt.IMBECILITÁTE, (2) imbecilităţi, s.f. 1. Deficienţă mintală gravă, caracterizată prin incapacitatea de a depăşi nivelul intelectual al vârstei preşcolare; idioţenie, tâmpenie. 2. Comportare sau vorbă de imbecil sau de om necugetat; prostie, inepţie, neghiobie. – Din fr. imbécilité, lat. imbecilitas, -atis.

Astăzi, unul dintre distinşii mei colegi numai imbecilă nu m-a făcut. Mi-a zis doar că „vorbesc cel mai mult şi cel mai prost”. Ce titlu de glorie! Multumesc Colegule! Dar mă întreb, îi cunoşti tu pe toţi oamenii din lume ca să poţi afirma că dintre toţi eu sunt cea mai cea? Mă simt puţin ca Mircea Badea acum, dar n-ai treabă nene. Aş fi vrut să-ţi spun că vine vremea să ţi-o servesc eu. Ceva mai caldă decât supa ta de azi. Dar ştii ce? Imbecilitatea nu mi-e caracteristică. Nu-mi permit să mai spun lucruri necugetate. Ah…să nu te simţi prea important. Articolul nu este pentru tine, distinsul meu coleg.

Mă gândeam la noi, care ne spunem creştini. Să lucrezi între creştini e mult mai greu decât într-un mediu laic. De ce? De ce creştinii aruncă cuvintele aşa de uşor? Îmi amintesc de mediul laic. Te injura careva de toate rudele şi de toţi dumnezeii, dar atitudinea de după jumătate de oră era total degajată. Dar noi, suntem aşa plini de ranchiună şi de ură. Şi suntem aşa de subiectivi în lucrurile în care ar trebui să fim obiectivi!

Doamne, ştiu că toate rănile nostre, toate cuvintele astea lovesc în Tine! Cuiele astea dor şi astăzi. Mulţumesc că ai purtat totul înaintea noastră! De ce continuăm să te lovim? Când ne vom opri? Mai ai răbdare cu noi?

 

Delia Filip

2 gânduri despre &8222;Imbecilitatea&8221;

  1. Ce sa zic? … Si eu vorbesc mult… La situatia prezentata, cu acei elevi „suparati”, si la situatia imbecila din jurul nostru cele mai potrivite cuvinte ar fi lacrimile.

    Daca am putea plange…

  2. wow..sincer sunt socata:)
    sunt de acord ca e mult mai greu sa lucrezi intre crestini decat in mediul laic..dar cand am citit ” Aş fi vrut să-ţi spun că vine vremea să ţi-o servesc eu. Ceva mai caldă decât supa ta de azi. Dar ştii ce? Imbecilitatea nu mi-e caracteristică.”
    Raman socata pe zi ce trece sa vad ca oamenii devin tot mai atinsi de cuvintele oamenilor si uita de Dumnezeu si de Cuvantul Lui cu privire la comportamentul nostru.
    Nu e nimeni perfect, toti avem momente in care din cauza stresului, oboselii etc. devenim irascibili , nicidecum imbecili:)
    Nu ii iau apararea „colegului” dar ar trebui intai sa ne uitam la noi si apoi sa judecam pe altii.
    Ti-am mai zis, esti pentru media, se vede ca ai talent dar nu inseamna ca esti perfecta in domeniu, pentru a tinde la perfectiune trebuie sa treci prin incercari…si se pare ca deja au inceput sa apara.
    Iti doresc succes in ele, si Domnul sa fie cel care te ridica nu omul!
    Fii binecuvantata!

Lasă un răspuns

